انواع ارزهاي ديجيتال

اموزش اپليكشن ها

انواع ارزهاي ديجيتال

۳۰ بازديد

انواع ارزهاي ديجيتال مسعود داودي پور ۱۳۹۸/۷/۷ بدون نظر 4  0انواع ارزهاي ديجيتالبيشتر از ده سال نيست كه از خلق ارز ديجيتال با پيدايش بيت كوين مي‌گذرد، اما با اين حال انواع مختلفي از آن در بازارهاي جهاني توليد شده و در مبادلات استفاده مي‌شود، در اين مقاله سعي شده به معرفي 9 نوع از ارزهاي ديجيتالي و ويژگي‌هاي آن‌ها پرداخته شود. اكثر اين ارزهاي ديجيتالي مبتني بر سيستم امنيتي بلاك چين است. كارايي اصلي بلاك چين، ارائه دفتري براي ثبت اطلاعات و به اشتراك گذاشتن آن ميان افراد است. در حال حاضر به طور كلي سه نوع بلاك چين قابليت راه اندازي دارد. اما احتمالا در آينده از انواع بلاك چين هاي جديد رونمايي خواهد شد كه داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي خواهد بود. در حقيقت بلاك چين فهرستي سيستمي از بلاك‌هاست كه با ترتيب خاصي در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، منظور از بلاك‌ها گروهي از تراكنش‌هاي مالي و اطلاعات ذخيره شده هستند كه توسط فناوري بلاك چين به اشتراك گذاشته مي‌شود اما با رمزنگاري‌هايي كه صورت گرفته امكان حذف و دستكاري اطلاعات ثبت شده غير ممكن است. تفاوت اصلي بلاك چين با ساير پايگاه‌ داده اطلاعاتي در اين است كه هيچ نقطه‌اي براي اشكال در پردازش و ذخيره سازي داده‌هاي آن وجود ندارد.
ارز ديجيتال
ارز ديجيتال لايت كوينلايت كوين يك شبكه ارز ديجيتال متن باز است كه از شبكه رمز نگاري شده بلاك چين قدرت مي‌گيرد. فلسفه وجودي لايت‌كوين مانند بيت كوين است با اين تفاوت كه اگر بيت كوين طلاي ديجيتالي باشد لايت كوين نقره ديجيتالي شناخته مي‌شود. با توجه به ارتباط مستقيم لايت كوين با بستر بلاك چين و وجود رمزنگاري‌هاي منحصر به فرد در اين نوع از ارز ديجيتال، كارايي‌هاي لازم را مانند بيت كوين در استخراج ارز ديجيتالي را دارا است. اين ارز ديجيتال كار خود را از قيمت يك سنت در سال ۲۰۱۱ شروع كرده و در سال ۲۰۱۷ چيزي كمتر از بيت كوين در بازارهاي ارزي ديجيتالي نداشته است.
ارز ديجيتال اتريوماتريوم يك ارز ديجيتال است كه بهترين عملكرد را براي انتقال وجوه ديجيتالي از طريق بستر اينترنت فراهم ساخته است، ارز ديجيتال اتريوم از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار است كه اين قابليت را ايجاد كرده تا هر گاه نيازي براي توليد ارز خاص از اين نوع ارز ديجيتال به وجود آمد، بدون آن كه نياز باشد بلاك چين جديدي تعريف شود به توليد و استخراج اتريوم پرداخته شود. در واقع با اتريوم اين امكان وجود دارد كه با توليد خودش، به صورت اتوماتيك، بلاك چين جديد توليد شود. از مهمترين مزاياي اصلي لايت كوين اين است كه هرگونه دستكاري در آن امكان نداشته و كاملا امن است.
ارز ديجيتال زي كشزي كش يك كيف پول ديجيتالي مطمئن است كه اين امكان را براي صاحبان خود ايجاد مي‌كند تا بدون افشاي نوع و تعداد تراكنش‌ها بهترين عملكرد را داشته باشد در واقع زي كش يك ارز ديجيتال منشعب شده از بيت كوين است كه از نوع خاص بلاك چين بيت كوين تغذيه مي كند. ويژگي خاص زي كش كه آن را از بيت كوين متمايز مي‌كند اين است كه سير تراكنش ها و استفاده از آن كاملاً مخفي است و افشا نمي شود به اين دليل سازندگان و توسعه دهندگان آن امكان مخفي سازي همه چيز را در آن فراهم كرده‌اند. به همين خاطر زي كش گزينه مناسبي براي آن دسته از افرادي است كه دوست ندارند جزئيات تراكنش آن‌ها قابل مشاهده باشد.
ارز ديجيتال دشبعد از عرضه بيت كوين در بازارهاي جهاني با سرمايه‌گذاري‌هاي ديوانه‌وار در عرصه ارز ديجيتال، جو رواني بازار باعث ايجاد رقابت براي توليد انواع مختلفي از ارزهاي ديجيتالي شد. در اين رقابت ها بيشتر تمركز بر نقايص موجود بر بيت كوين قرار گرفت و چون  از نقايص مهم كه در بيت كوين ديده مي‌شود نمايش تمامي تراكنش‌هاي صورت گرفته بر اين ارز ديجيتالي است به خاطر همين در ارزهاي ديجيتالي رقيب با شعار مخفي سازي تراكنش‌ها، به عنوان نوع‌هاي جديدي از ارزهاي ديجيتالي پا به عرصه گذاشتند. دش يك نوع  از ارزهاي ديجيتالي است كه براي رقابت با بيت كوين به وجود آمد. هدف اصلي توسعه دهندگان دش علاوه بر حفظ حريم خصوصي تراكنش هاي صورت گرفته‌، انجام گردش مالي بسيار زياد مانند دلار و يورو بوده است به همين خاطر از ويژگي استخراج ارزان و سريع برخوردار شده تا هم در هسته معاملات و هم در استخراج آن از كيف پول بر اساس بلاك چين سهولت كار را حفظ كند.
ارز ديجيتال بيت كويندر سال ۲۰۰۸ در اوج بحران‌هاي اقتصادي اروپا بيت كوين به عنوان متحول كننده اقتصاد جهان به عنوان يك ارز ديجيتال پا به عرصه وجود گذاشت، مفهوم ارز ديجيتال از بيت كوين آغاز شد، در حقيقت بيت‌كوين يك كيف پول است كه بدون هيچ گونه واسطه پرداخت‌هاي اينترنتي را به راحت ترين شكل ممكن انجام مي دهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.